بالاتر پرواز کن

کوهنوردی ، سنگ نوردی ، دره نوردی ، دوچرخه سواری

مطالب آموزشی و اطلاع رسانی در مورد فعالیتهای کوهنوردی ، سنگ نوردی ، دره نوردی ، دوچرخه سواری

۹۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

نقش اساسی آب در دوچرخه سواری

نوشیدن حجم زیادی از آب یکی از الزامات دوچرخه سواری است.هر کالری گرمایی که تولید می کنید ،باید با بخار شدن آب از سطح پوست شما پایین بیاید(مثل رادیاتور اتوموبیل)در نتیجه میزان بسیار زیادی آب برای جایگزینی نیاز دارید.دوچرخه سواری در آب و هوای گرم و خشک یا در ارتفاع برای هر یک ساعت ، نیاز به حدود یک لیتر آب دارد.از دست دادن حتی 1 یا 2 درصد آب موجود در بدن باعث مختل شدن فعالیت دوچرخه سواری تان به میزان 5 تا 15 درصد خواهد شد، بنابراین شما باید از 15 دقیقه پس از آغاز رکاب زدن نوشیدن آب را شروع کنید.منتظر تشنه شدن نباشید چرا که اگر زمانی احساس تشنگی کردید،بدانید که بدنتان دچار کم آبی شده است و هیچ چیزی مانند کم آبی باعث اختلال عملکرد بدنی دوچرخه سواران نمی شود.برای اینکه بدانید آب کافی نوشیده اید یا نه؟راه دیگری هم است و آن اینکه هر دو تا سه ساعت باید یک بار ادرار تقریبا خالص دفع کنید و گرنه باید بیشتر آب بنوشید.یک راه مناسب در حین دوچرخه سواری ممتد، نوشیدن ترکیب اب و آب میوه به یک میزان، برای رساندن آب و انرژی خواهد بود.

در مسیر های دوچرخه سواری کوهستانی، به اجبار از آب چشمه ساران استفاده خواهید کرد ولی دقت کنید از سلامت چشمه اطمینان حاصل کرده و از قرص های تصویه آب استفاده کنید تا از احتمال بروز بیماری های مسری که از آب منتقل می شوند ، بکاهید.

نمک ها  یا الکترولیت ها
ترکیبات معدنی ذرات دارای بار الکتریکی هستند که داخل آب حل می شوند و در سیستم های الکتروشیمیایی مثل بدن انسان وجود دارد.اهمیت آنها در عملکرد رشته های عصبی و عضلانی و حفظ سطح اسیدی قلیایی سلول ها و بافتهای بدن بر همگان آشکار است.سدیم،پتاسیم و کلر از این دسته هستند.در تحقیقات جدید معلوم شده است که این الکترولیت ها در ورزش های شدید و همراه با تعرق از دست نمی روند بلکه به وسیله بافت های بدن جذب و حفظ می شوند ،بنابراین مصرف نمکهای حاوی سدیم برای دوچرخه سواران نیاز نیست بلکه حتی طی دوچرخه سواری های طولانی مدت با تعرق زیاد تجمع نمک در بدنتان پیش خواهد آمد و لزوم مصرف آب بیشتر را می طلبد.
اما مصرف پتاسیم موجود در بعضی از مواد غذایی به متعادل کردن این الکترولیت ها در بدن کمک می کند و شما با خیال راحت می توانید از میوه های حاوی پتاسیم بهره ببرید،به طور مثال،میوه های خشک(زردآلو و هلوی خشک شده)گوجه فرنگی،موز،انجیر،کشمش و خرما نوش جان کنید!

منبع:http://irantourist.blogsky.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۷:۵۲
حمید رضا طاهر

تنظیم ارتفاع صندلی 

  

  •  
  • ابتدا کفش دوچرخه سواریتان را بپوشید. 
  • سپس دوچرخه را  کنار درب ساختمان یا درون یک دالان قرار داده بر روی آن سوار شده و به با دست چارچوب در را گرفته یا به دیوار تکیه دهید. 
  • پس از آنکه کفشهایتان را در رکاب محکم کردید به صورت برعکس رکاب بزنید (هرز گرد).   
  • برای یافتن ارتفاع مناسب زین باید زانوها در زمانیکه رکاب دوچرخه در پایینترین حالت حرکت خود واقع شده و در ضمن کفشها در رکاب قفل است به صورت کشیده قرار داشته باشد. 
  • اگر باسنتان در موقع رکاب زدن تکان می‌خورد علامت ارتفاع بیش از حد زین می‌باشد. 
  • توجه کنید که تنظیم ارتفاع زین در حالت رکاب زدن برعکس (هرزگرد) باعث می‌شود ارتفاع زین در بهترین حالت تنظیم شود به نحوی که در هنگام رکاب زدن واقعی (به سمت جلو) خمیدگی بی نقص و به اندازه ای در زانوهای شما ایجاد خواهد شد که مانع آسیبهای زانو می‌گردد.

نکات لازم: 

  • این تنظیمات به عنوان تنظیمات ابتدایی می‌باشد و اگر احساس بلندی یا کوتاهی بیش از حد می‌کنید می‌توانید ارتفاع زین را اندکی بالا یا پایین ببرید تا حالت مطلوب خود را بیابید.  
  • هنگامی که ارتفاع مناسب زین را یافتید با ماژیک ضدآب یا جوهر دارای رنگ ثابت بر روی میله زین علامت گذاری کنید یا چسب برق دور میله زین بپیچید تا ارتفاع مناسب زین برای دفعات بعدی مشخص باشد و همچنین ارتفاع مناسب دوچرخه (از مرکز طبق جلو تا سطح زین) نیز حفظ شود.

منبع: http://irantourist.blogsky.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۷:۴۷
حمید رضا طاهر

۱ - مشکلات سفر با دوچرخه

مشکلات این نوع گردشگری را میتوان به سه دسته تقسیم بندی کرد

الف) مربوط به دوچرخه

مهمترین بخش دوچرخه در این کلاس از دوچرخه سواری زین میباشد و علت آنهم طی مسافتهای طولانی و بدون وقفه بروی زین میباشد که در صورت مناسب نبودن جنس و شکل و ارتفاع زین میتواند باعث ایجاد عوارض جدی و حتی غیر قابل برگشت برای دوچرخه سوار شود . زین باید از جنس نرم و دارای سطح تقریبا وسیع باشد همچنین شکل آن بنحوی باشد که در مسافتهای طولانی به سر استخوانهای لگن و لوله های ادراری مخصوصا در مردان فشار وارد نیاورد . 

قسمت بعدی بدنه و فرمان میباشد . فاصله زین تا فرمان و در واقع طول بدنه باید بقدری باشد که دوچرخه سوار نه بیش از حد به سمت جلو خم شود و نه در حالت عمودی بر زین قرار گیرد بلکه در حالت کشیدگی دستها زاویه ای حدود ۴۵ درجه بین بدن دوچرخه سوار و بدنه دوچرخه وجود داشته باشد . از طرف دیگر طول فرمان باید حدود یک و نیم برابر عرض شانه سوار خود باشد . بدیهی است عدم رعایت دو عامل فوق میتواند باعث ایجاد دردهای غیر قابل تحمل در مسیرهای طولانی در ناحیه شانه ها و کمر گردد .

فاصله زین تا رکاب یا ارتفاع بدنه هم بسیار حائز اهمیت میباشد بصورتیکه هنگام رکاب زدن زانوها در حالت راحتی قرار داشته باشند یعنی در حالت بالا آمدن بیش از اندازه خم نشده و در حالت پایین رفتن کاملا کشیده نشوند . زانوها باید در بالاترین حالت زاویه ای در حدود ۹۰ درجه و در پایین ترین حالت در حدود ۱۶۰ درجه داشته باشند .

ادامه مطلب.....

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۷:۴۲
حمید رضا طاهر

هیو هیر و صعود دیواره بدون پا

 

هر روز که مطالب مربوط به افرادی که با نقص عضو ویا توی سن بالا موفق به انجام کارهایی میشند که ما باوجود سن جوانی و تنی سالم اون کارها رو انجام نمیدیم بیشتر تاسف میخورم وانگیزم واسه انجام اون کارها بیشتر میشه.امیدوارم دیدن این افراد به تمام کسانی که انگیزه برای انجام کارهایی دارند ولی هنوز همت انجام دادنش رو نداشتند انرژی بده تا شروع جدیدی برای رسیدن به هدفشون داشته باشند.

هیوهیر مردی که سال ۱۹۸۶در سن ۱۷سالگی در اثر حادثه هردو پاش رو از دست داده بود هیچ گاه کوهنوردی را ترک نکرد. وی به علت علاقه بیش از اندازه و برای مقابله با این نقص عضو سال گذشته موفق به صعود دیواره ۲۰۰متری شده.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۶:۵۲
حمید رضا طاهر

«رضا شهلایی» موفق به صعود «کانچن‌جونگا» شد
«پروانه کاظمی» به کمپ اصلی بازگشت 

رضا شهلایی در یک قدمی فتح سومین قله بلند دنیا

 

بر اساس گزارش سایت «پروانه کاظمی»:

«رضا شهلائی» کوه‌نورد کرمانشاهی در حدود ساعت ۱۵ به وقت محلی 20/05/2013 موفق به صعود قله ۸۵۸۶ متری «کانچن‌جونگا» سومین قله مرتفع دنیا شده است.

این گزارش حاکی‌ست: در حرکت نهائی به سمت قله که افراد ملیتهای اسپانیا، ایتالیا، کره، چین، مجارستان و ایران شرکت داشته‌اند« رضا شهلائی» همراه شرپای ایشان Mingma Gyalje Sherpa و 2 کوه‌نورد از کره و 5 کوه‌نورد ملیتهای دیگر از جمله اوسکار کادیاک اسپانیائی و  4 شرپا در مجموع 13 نفر موفق به صعود نهائی شده اند.

هم‌چنین؛ طی تماس تلفنی در ساعت 16(به وقت تهران) از کمپ اصلی، «پروانه کاظمی» خبر داد که در اواسط مسیر صعود از ارتفاع 7500 متر به سمت قله که شبانگاه 19/05/2013 آغاز گردید؛ دچار عارضه التهاب و عفونت گلو و ریه شده و بسرعت تصمیم به برگشت گرفته و جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری تا کمپ اصلی فرود را ادامه دادند.

 

منبع:http://www.koohnevesht.blogfa.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۶:۲۶
حمید رضا طاهر

محمد تاجران در مادرید

محمد تاجران دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی هست که سالهاست از کار و زندگی وشهر و دیار وخانواده خودش دل کنده و بر مرکب دوچرخه راهی دیدار دنیا شده . دنیایی که هر گوشه اون آدمها با فرهنگ هاو سنتهای متفاوت زندگی میکنند.این کار آرزوی هر سایکل توریستی هست. محمد تاجران توی این سفر تنها با دوچرخه ای که یار همیشگی اون بوده توی سفرهاش فراز و نشیبها و جاده هایی گذرونده و به دیدار شهرها و مردم هایی رفته که گاهی اوقات حتی متوجه یک کلمه از حرف های اونها نمیشده .توی این سفرها دوچرخه و درخت یارهای همیشگی محمد بودند .محمد رفت و درخت کاشت هر کجا که رسید . تا به مردم دنیا شعار همیشگی خودش رو برسونه.و به همه بگه که

ما به جهانی سبز نیاز داریم

ما به درختان نیاز داریم we need trees

الان که داشتم وبلاگ محمد تاجران رو میخوندم دیدم که ایشون روز ۱۲ می که همزمان با ۲۲ اردیبهشت ما هست به مادرید توی کشور اسپانیا رسیده و قصد داشت بعد از یک اقامت کوتاه یک هفته ای اونجا و بعد از دیدن مدرسه های اونجا و کاشت درخت  دوباره رهسپار جاده بشه . احتمالا محمد تاجران برای مقصد بعدیش  آندولاسیا که ایالتی توی امریکا هست رو انتخاب کنه .

ما همه امیدوارم که محمد تاجران سفری به یاد موندنی وزیبا و بدون خطری پیش رو داشته باشه

به امید روزی که ماهم همت محمد تاجران و افرادی مثل اون رو داشته باشیم و رهسپار جاده بشیم

Released at May 12
This is the news from UCI ( Union Cyclist International ) about my journey.

I just arrived to MAdrid last night. actually I arrived around 5 in the morning. I was cycling till 3 am that my friend Ana came and picked me from the road.  I will stay here for a few days, almost a week to visit some schools and do my project here. still I am not planning exactly what to do after MAdrid, probably I will go to Andalocia.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۶:۰۶
حمید رضا طاهر

پروانه کاظمی در کان چن جونگا

پس از تلاش ناموفق قبلی خانم پروانه کاظمی بر روی کانچن جونگا و بازگشت از ارتفاع ۸،۲۰۰ متری، همه فکر می کردند که این بانوی کوه نورد سرسخت به پایان تلاش خود بر روی سومین قله مرتفع جهان رسیده است. اما خانم کاظمی در وب سایت شخصی خود از شروع دوباره تلاش خود بر روی این قله خبر دادند و امید می رود امروز بتوانند کمپ ۴ خود را بر روی این کوه برپا کنند.

سایت اکس وب که مثل همیشه به انعکاس آخرین خبرهای کوه نوردی می پردازد در پستی با اشاره به گروهی از کوه نوردان که این بار تصمیم گرفته اند باهم راهی قله کانچن جونگا شوند تصمیم قبلی پروانه کاظمی را در بازگشت از ارتفاع ۸،۲۰۰ متری سخت و منطقی نامیده و با اشاره به چندین نام در این گروه امروز۲۰ می (برابر با ۳۰ اردیبهشت) را روز حمله به قله ذکر می کند.

در بین تیم بین المللی که در حال حاضر در کانچن حضور دارند نام هایی چون اسکار کادیاک (Oscar Cadiach) از کاتالونیا، آنالیسا فیورتی ماریو ویلمو (Annalisa Fioretti Mario Vielmo) از ایتالیا، زولت اروس (Zsolt Eross) از مجارستان و کارلوس سوریا (Carlos Soria) از اسپانیا به چشم می خورند که احتمالا کارلوس سوریای ۷۴ ساله معروف ترین آنها باشه. این کوه نورد اسپانیایی در حال حاضر به عنوان مسن ترین کوه نوردی شناخته میشه که توانسته به قلل K2 (در سن ۶۵ سالگی)، برود پیک (۶۸ سالگی)، ماکالو (۶۹ سالگی)، گاشربروم یک (۷۰ سالگی) و ماناسلو (در ۷۱ سالگی) صعود کنه و در صورت موفقیت کانچن ۱۱مین قله بالای هشت هزار متری خواهد بود که صعود خواهد کرد. او در مسیر تکمیل پروژه ۱۴ قله بالای هشت هزار متری بعد از کانچن قلل دائولاگیری، آناپورنا (که سال گذشته تلاش ناموفقی داشت) و شیشاپانگما رو در پیش رو دارد.

منبع:http://iranmountainmedicine.blogfa.com/

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۶:۳۵
حمید رضا طاهر

قلل هفت گانه جهان کدامند

شاید تاکنون جمله هفت قله یا همان seven summit معروف را شنیده باشید. منظور از هفت قله، بلندترین قلل 7 قاره می باشد.

اورست - 8848 متر - نپال / آسیا
آکونکاگوا - 6962 متر - آرژانتین / آمریکای جنوبی
دنالی - 6195 متر - آلاسکا / آمریکای شمالی
کلیمانجارو - 5963 متر - تانزانیا / آفریقا
البروس - 5633 متر - روسیه / اروپا
کوه وینسون - 4897 متر - رشته کوه السورث / قطب جنوب
کارستنسز پیرامید - 488 متر - اندونزی / اقیانوسیه -

گروهی معتقدند بلندترین قله بخش جنوبی نیمکره شرقی و قاره اقیانوسیه کوسیوسکو 2228 متر می باشد و گروهی کارستنسز پیرامید را به عنوان بلندترین قله این محدوده به شمار می آورند. نخستین فاتحان 7 قله به کوسیوسکو صعود نمودند، بعدها عده زیادی کارستنسز پیرامید را صعود کردند و امروزه صعود کنندگان به این قلل ترجیه می دهند برای دوری از هر شبهه ای به هر دو قله صعود نمایند....

نخستین بار این پت موروی کانادایی بود که در 8 می سال 86 و تنها چند ماه پیش از راینهولد مسنر ایتالیایی نام خود را به عنوان نخستین فاتح هفت قله ثبت نمود. با آغاز دهه نود صعود به این قلل روند چشمگیری را به خود گرفت و تاکنون حدود 120 به این موفقیت نائل آمده اند.


اما از سال 1999 این نوع ماجراجویی به آتشفشانهای معروف و بلند 7 قاره نیز سرایت نمود و امروزه سبکی در صعود به این قلل پدید آمده که آنرا 7 آتشفشان یا Volcanic Seven Summits می خوانند و منظور فتح مرتفعترین آتشفشانهای 7 قاره می باشد. اما نکته جالب قرار گرفتن نام کوه دماوند به عنوان مرتفعترین قله قاره آسیا در میان این قلل است. شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد هجوم علاقمندان به این سبک کوه نوردی در کشورمان هم باشیم.

با هم این قلل را مرور می کنیم:
آمریکای جنوبی - اوجوز دل سالادو در مرز شیلی و آرژانتین – 6893 متر ارتفاع و برجستگی 3700 متر – قله دوم: پیسیس 6795 متر

آفریقا – کلیمانجارو در تانزانیا – 5895 متر و برجستگی 5885 متر – قله دوم: کوه کنیا 5199 متر

اروپا – البروز در قفقاز روسیه – 5642 متر و برجستگی 4741 متر – قله دوم: کازبک 5047 متر

آمریکای شمالی – اورازابا در مکزیک – 5636 متر و برجستگی 4922 متر – پوپوکاتپتل 5426 متر

آسیا – دماوند در ایران – 5610 متر و برجستگی 4667 متر – آرارات 5137 متر

اقیانوسیه – گیلوو در استرالیا – 4368 متر و برجستگی 2488 متر – هاگن 3778 متر

قاره جنوبگان – سیدلی در قطب جنوب – 4285 متر و برجستگی 2517 متر- اربوی 3794 متر در جزیره روز


منبع:http://komalia.blogfa.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۲۵
حمید رضا طاهر

پخش زنده‌ی صعود به «اورست» از شبکه‌ی «بی‌بی‌سی»

 

کوه‌نورد انگلیسی با ابتکاری جالب و بی‌سابقه در تاریخ کوه‌نوردی جهان ، قله «اورست» را صعود کرد.

به گزارش زنده‌ی شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی»: «دانیل هیوز» کوه‌نورد انگلیسی پس از چند روز تلاش سرانجام بر بلندترین نقطه‌ی جهان قله‌ی «اورست» ایستاد ... اقدام «دانیل هیوز» از برخی جهات تازگی دارد زیرا وی برای نخستین بار با ارتباط اینترنتی از فراز اورست، با جهانیان سخن گفت و برای امور خیریه کمک مالی درخواست کرد!

بنا بر گزارش
واحد‌مرکزی‌خبر؛ این گفتگوی تصویری و زنده از طریق اینترنت با کوه‌نورد انگلیسی از چنین ارتفاعی و به این سبک برای نخستین بار در تاریخ جهان انجام می‌شد. وی از فراز اورست به صورت زنده با شبکه‌ی مذکور به گفتگو پرداخت و تصاویر او  از طریق ماهواره به تمام جهان مخابره شد.

 منبع:http://www.koohnevesht.blogfa.com/

 

GetBC(8265);

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۰۲
حمید رضا طاهر

نورمن کروچر- صعود به هشت هزارمتری بدون پا

وقتی با بار سنگین خود به بیس کمپ می رسیم و چندین بار در کمپ های بالاتر اقدام به نصب و برچیدن چادرهای خود میکنیم به حق فکر میکنیم که زندگی مان در ارتفاعات بالا دشوار می باشد. انتخاب کوه نوردی در ارتفاعات بالا به عنوان یک ورزش کار هر کسی نیست. و حالا همه این دشواری ها رو برای کسی که عضوی را از دست داده تصور کنید، البته سخت تر خواهد بود!

Norman Croucher

نورمن کروچر (۷۱ ساله اهل انگلیس) یک کوه نورد تحسین برانگیزی ست که با وجود داشتن دو پای مصنوعی از زیر زانوی خود اقدام به صعود یکی از قلل چهارده گانه بالای هشت هزار متری کرد که به قول خود “پیوستن به باشکاه بالای ۵ مایل” بود. هدف او رویای تقریبا غیر ممکن بود.

او متولد ۱۹۴۱ بوده و دانش آموخته مدرسه گرامر ردروث (Redruth Grammar School) می باشد. او در یک حادثه در سال ۱۹۶۰ بر اثر سقوط از روی یک دیوار خاکی بر روی ریل خط راه آهن در ویلتشایر (Wiltshire) به خاطر از دست دادن هوشیاری خود در اثر مستی در ۱۹ سالگی هر دو پایش را از دست داد. بعد از این حادثه او دوره تدریس را پشت سر گذاشت ولی به دلیل عشق خود به کوه نوردی تصمیم گرفت که با وجود معلولیت خود به کوه نوردی ادامه دهد.

کوه نوردی او از سال ۱۹۶۹ با پیاده روی سنگین ۸۷۴ مایلی از John o’ Groats تا Land’s End شروع شد. سپس او اقدام به چند صعود در آلپ از جمله مترهورن (Matterhorn)، ایگر (Eiger) و مون بلان (Mont Blanc) کرد. در سال ۱۹۷۸ او یک اکسپدشن موفق را در پرو هدایت کرد و موفق شد به همراه تیمش ۳ قله را در این کشور صعود کند که یکی از این قلل قله شمالی بلند ترین کوهستان این کشور یعنی هاسکارن (Huascaran) به ارتفاع ۶۶۵۴ متر بود.

در سال ۱۹۸۱ او اولین قله خود در هیمالیا را صعود کرد. نام این قله وایت نیدل (White Needle) یا همان سوزن سفید می باشد که به ارتفاع ۶۷۰۶ در کشمیر قرار دارد. او همان سال در اکسپدیشنی که در آرژانتین داشت به دلیل شکستن پای مصنوعی اش به خاطر فرسوده گی به نظر رسید که شکست خورده آما با خزیدن روی یک پای خود به راه خود ادامه داد و بلاخره خود را به قله کوه در ارتفاع ۵۱۱۵ متری رساند. او سال بعد در صعود به موستاق آتا (۷۵۴۶ متر) در چین موفق بود. تعداد قلل بالای ۳۰۰۰ متری که او صعود کرده ۸۰ قله بوده که ۱۶ قله از این تعداد بالای ۶۰۰۰ متر بوده اند.

اولین تلاش او بر روی قلل هشت هزار متری به یک حادثه سقوط سنگ و زخمی شدن او ختم شد. او در دومین تلاش خود که هدایت یک اکسپدیشن تجاری را به عهده داشت به همراه یک شرپا به طرف قله حرکت کرد. در این اکسپدیشن او هیچ فرصتی به مشتریانش برای صعود نداد. سومین تلاش او در ارتفاع ۷۶۰۰ متری به دلیل سرمازده گی خاتمه یافت. او که به راحتی تسلیم نمی شود تصمیم گرفت ششمین قله هشت هزار متری، چو اویو (Cho Oyo) در تبت به ارتفاع ۸۲۰۱ متر را صعود کند. در هنگام فرود او مجبور شد یک شب را در ارتفاع ۷۸۰۰ متری بدون چادر و کیسه خواب بیواک کند. او هر دو پای مصنوعی اش را باز کرده و به داخل کوله پشتی اش می رود.

نورمن کروچر در رشته کوه های هیمالیا، قره قروم، آند، آلپ، آفریقا، چین و راک کانادا با دشواری ها و خطرات همیشه گی کوه نوردی از جمله سقوط صخره های عظیم، شکاف ها، یخ زده گی، باد های شدید، بهمن، بیماری های ارتفاع و دیگر خطرات روبرو بوده است.

او می گوید:

” اگر خود را به مرزها می بری باید بعضی وقتها شجاعت شکست را بپذیری و هیچ بهانه ای نداشته باشی. هر کس با بلند پروازی های بزرگ گاها باید با ناامیدی های بزرگ نیز دست و پنجه نرم کند. انسان باید فقط خود را از لحاظ فیزیکی و روانی آماده نگه داشته و بلند شده و ادامه دهد.”

منبع:http://www.summitpost.org/determination-amputee-climbers/821584

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۱۲
حمید رضا طاهر