بالاتر پرواز کن

کوهنوردی ، سنگ نوردی ، دره نوردی ، دوچرخه سواری

مطالب آموزشی و اطلاع رسانی در مورد فعالیتهای کوهنوردی ، سنگ نوردی ، دره نوردی ، دوچرخه سواری

۱۱۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

پتوی نجات یکی از لوازم اصلی و ضروری غارنوردی است و هر غارنورد باید هنگام ورود به غار یکی همراه داشته باشد.
پتوی نجات چیست؟
این پتو جهت موارد اضطرای ساخته شده و دو منظوره می باشد بدین معنی که شخص را در برابر سرما و گرما حفظ می نماید . اندازه آن در حالت جمع شده به اندازه کف دست می باشد و در ابعاد باز شده 215×150 و 210×160 سانتیمتر است . جنس آن کامپوزیت و کوالیت است . کامپوزیت طبق تعریف انجمن متالوژی آمریکا به ترکیب ماکروسکوپی دو یا چند ماده مجزا که سطح مشخصی بین آنها وجود داشته باشد گفته می شود .

جزییات محصول:

ضد سرما و گرما
وزن :50 گرم
ابعاد باز: 160 در 210 سانتیمتر
عایق برای سرما و گرما حفظ دمای بدن تا سی درجه سانتیگراد زیر صفر ساخته شده از کامپوزیت و کوالیت
تکنولوژی انگلستان-ساخت چین
قیمت: حدود 4,000 تومان

این پتو ضد سرما، ضد آب، ضد باد و ضد آفتاب است. سمت نقره ای آن جهت گرما و سمت طلایی آن جهت سرما استفاده می شود. 95% گرمای بدن را حفظ می کند. مدلی از این نوع پتو وجود دارد که در برابر آتش نیز مقاوم است. پتوی نجات را می توان در برنامه های کوهنوردی، اسکی، غارنوردی و حتی در مسافرت نیز به همراه داشت.

نحوه استفاده از پتو :

1- پتو را کاملاً باز کنید.

2- حدود 30 سانتی متر آن را زیر پای خود قرار دهید.

3- روی بدن کشیده و از پهلوها زیر بدن قرار دهید و مانند کیسه خواب استفاده نمایید.

این محصول در بازار ایران به دو صورت ساخت کشور چین و آلمان موجود می باشد که قیمت آن از 1500 تا 8000 تومان است.

، وزن 50 گرم پتوی ازجنس کامپوزیت کوالیت به اندازه کف دست (در حالت جمع) ابعاد 1.42 * 2.10 سانتیمتر به نازکی کاغذ به گرمی چندین پتو 100% عایق ضد سرما، بهترین وسیله برای (مسافران، کوهنوردان، اسکی بازان، رانندگان، سربازان، مراکز نجات، اورژانسها) و یک همراه ضروری برای شما و افراد خانواده و تمام کسانی که در سرما هستند.

ـ یک همراه ضروری برای همه با تکنولوژی فضائی (ضد سرما، ضد آب، ضد باد، ضد آفتاب)

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۲۷
حمید رضا طاهر
معجزه دارچین و عسل(لطفا بخوانید و شیر کنید)
________________
مجله معروفی در کانادا به نام Weekly World تعداد 95 نوع بیماری که توسط عسل و دارچین درمان شده اند را نام برده است.

در این مقاله با عسل و دارچین، درمان کننده بسیاری از بیماری ها آشنا می شویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۶
حمید رضا طاهر

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۵
حمید رضا طاهر

انجمن پزشکی کوهستان ایران: کوهنوردی در کنار لذت ورزش فواید دیگری نیز دارد. استفاده از گیاهان دارویی کوهستان یکی از این فواید است. در اینجا با گیاه بابونه بیشتر آشنا می شویم.

■ بابونه اعصاب را تقویت می‌کند.
■ بابونه تقویت کننده مغز است.
■ بابونه مدر است.
■ این گیاه ترشح شیر را در مادران شیرده افزایش می‌دهد.
■ درمان کننده سردرد و میگرن است.
■ استفاده از بابونه سنگ مثانه را خرد و دفع می‌کند.
■ برای درمان چشم درد، بابونه را در سرکه ریخته و بُخور دهید.
■ برای تسکین دردهای عضلانی دم کرده بابونه بنوشید.
■ جویدن بابونه برای التیام زخم‌های دهان مفید است.
■ بابونه تب بُر و تسکین دهنده درد است.
■ بابونه تقویت کننده معده است.
■ بابونه درمان کننده بی‌اشتهایی است.
■ بابونه برای رفع ورم روده مؤثر است.
■ دم کرده بابونه درمان کننده کم خونی است.
■ از بابونه برای رفع کرم معده و روده استفاده کنید.
■ بابونه برای رفع زردی مفید است.
■ برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه‌ها، به آنها دم کرده بابونه بدهید.
■ برای رفع بی‌خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است 10 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب، یک فنجان دم کرده بابونه بنوشید.
■ حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد. برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان حمام ریخته، مدت یک ربع در آن دراز بکشید.
■ برای تسکین درد، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کرده و روی محل‌های دردناک بمالید تا درد را تخفیف می‌دهد.
■ اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتی‌های پوستی مانند اگزما، کهیر و خارش مفید است.
■ برای رفع گوش درد و سنگینی گوش، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید.
اسانس بابونه چون اثر تهوع‌آور دارد، در مسمومیت‌های غذایی مصرف می‌شود.
■ روغن بابونه را برای از بین بردن کمردرد، درد مفاصل و نقرس روی محل درد بمالید.
■ خانم‌هایی که یائسه شده‌اند، بهتر است همه روزه دم کرده بابونه بنوشند؛ زیرا اختلالات یائسگی را برطرف می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۰۳
حمید رضا طاهر
متخصصان طب سنتی می گویند مصرف دمنوش های سنتی با عوارض ناشی از آلودگی هوا مقابله می کند. برای مثال مصرف دم نوش آویشن از بروز "مشکلات تنفسی"، به ویژه در مبتلاایان به "آسم" و "برونشیت مزمن" یکی از بهترین گزینه هاست.
 


برای تهیه این دمنوش کافی است مقداری برگ آویشن و یک عدد لیمو عمانی را داخل آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه دم بکشد. سپس آن را داخل فنجان بریزید و بعد از شیرین کردن با کمی نبات و یا عسل روزی دو بار میل کنید. 


همچنین نوشیدن دمنوش گل گاوزبان و "سنبل الطیب" برای اقراد مبتلا به پرفشاری خون توصیه می شود کافی است سه قاشق غذا خوری گل گاوزبان، یک قاشق غذاخوری سنبل الطیب، یک عدد "لیمو عمانی" و یک تکه نبات را در دو لیوان آب جوش بریزید تا نیم ساعت دم بکشد و به رنگ آلبالویی در آید.

مصرف روزانه یک تا دو فنجان از این دمنوش هم آرامبخش است و استرس را از بین می برد و هم از بروز "گرفتگی عروق قلب" و "سکته" به ویژه در هوای آلوده پیشگیری می کند.

 

 source

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۰۰
حمید رضا طاهر
هفت ماده مغذی برای مقابله با خستگی درکوه پیمایی:

1) پروتئین: اگر شما برای ناهار یک سالاد سبزیجات ساده می‌خورید و بعد از ظهر نیاز شدیدی به خواب احساس می‌کنید احتمال می‌رود که کمبود پروتئین دارید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که برای ناهار پروتئین کافی دریافت نمی‌کنند بیشتر از افرادی که بطور مرتب پروتئین دریافت می‌کنند احساس افسردگی، استرس و خستگی می‌کنند و از نظر فیزیکی به اصطلاح «روی فرم» نیستند. 


2) آهن: کمبود آهن مهم‌ترین دلیل کم خونی محسوب می‌شود که یکی از عوامل خستگی است. ضعف عمومی، احساس خستگی، رنگ پریدگی و داشتن ناخن‌های شکننده از واضح‌ترین علائم کم‌خونی بشمار می‌رود. اگر احساس کم خونی می‌کنید به پزشک مراجعه کنید. اما در بیشتر مواقع کم خونی به دلیل از دست رفتن خون بدن بوجود می‌آید که با تغذیه خوب رفع می‌شود. 


3) کربوهیدرات‌های پیچیده: گلوسید‌ها اصلی‌ترین منبع تأمین
انرژی بدن محسوب می‌شوند. اما در حالت عادی ما بیشتر گلوسیدهای ساده مصرف می‌کنیم نه گلوسیدهای پیچیده. در صورتی‌که برای بالا بردن انرژی بدن باید بیشتر گلوسیدهای پیچیده مثل نان سبوس‌دار بجای نان سفید مصرف شود زیرا این مواد مغذی باعث تولید انرژی مرتب و طولانی مدتی می‌شوند. 


4) ویتامینC: در قرن هفدهم میلادی زمانی‌که دریانوردان به بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری ناشی از کمبود ویتامینC) مبتلا می‌شدند آبلیموترش می‌نوشیدند و بی‌حالی آن‌ها از بین می‌رفت. پژوهش‌های جدید نیز نشان داده است که کمبود ویتامین C باعث خستگی می‌شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌کنند.


5) منیزیم: ملوان زبل حق داشت که اسفناج بخورد. منیزیم یکی از ترکیبات اسفناج است برای ترشح آدنوزین تری فسفات لازم است. این ماده وظیفه تبدیل مواد غذایی به انرژی را بر عهده دارد. زمانی که بدن با کمبود منیزیم مواجه باشد احساس ضعف و خستگی می‌کند. 


6) بتاکاروتن: زمانی‌که بشقاب‌هایتان رنگارنگ باشد انرژی بیشتری احساس خواهید کرد. هویج، سیب زمینی شیرین و اسفناج رنگ‌های زیبای خود را مدیون بتاکاروتن هستند و این ماده مغذی سیستم ایمنی ضعیف و افسرده را تحریک و خستگی مزمن را رفع می‌کند. 


7) پتاسیم: اگر بدن با کمبود پتاسیم مواجه باشد احتمال احساس ضعف عضلانی و خستگی مفرط بالا می‌رود. پتاسیم به انتقال مواد مغذی به سلول‌ها کمک می‌کند، ضربان قلب و انقباض عضلات را تنظیم کرده و سلامت سیستم عصبی را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که پتاسیم دفع کلسیم را کاهش می‌دهد.

انجمن پزشکی کوهستان ایران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۰۷:۵۹
حمید رضا طاهر
انجمن پزشکی کوهستان ایران: یکی از عوارض فعالیت ورزشی سنگنوردی و صعودهای ورزشی بیماری استئو آرتریت است که مشکلی شایع در بین ورزشکاران علاقمند به این رشته ورزشی است. سن افراد ورزشکار می تواند بطور مستقیم در بروز شدت این بیماری تاثیر داشته باشد. با وجود شرایط مشابه در ورزشکاران با سن کمتر و فشار بیشتر علائم و شدت استئو آرتریت کمتر می باشد ولی در بزرگسالان شدت استئوآرتریت و علائم آن بیشتر می باشد.

ورزشکارانی که از دست های ضعیف تری برخوردارند شدت بیماری استئو آرتریت بدلیل عدمتحمل فشار زیاد افزایش می یابد. سنگنوردان انگشتان بزرگتر و عریض تری دارند و آن بدلیل عملکرد بیشتر اندامهای فوقانی و دست ها در آنان است. دلیل این شرایط رسوب عوامل استخوانی بیشتر در سطوح استخوانی است که معمولا در بعد از دوران بلوغ و بزرگسالی بطور معمول نباید دیده شود.

درد مفصلی که از علائم بیماری استئوآرتریت در سنگنوردان است با میزان شدت فعالیت سنگنوردی ارتباط مستقیم دارد. این دردها منشاء غضروفی ندارد و از طریق عکس رادیوگرافی نمی توان پی به شدت علائم بالینی برد و گرافی تنها کمک کننده به تشخیص این بیماری است.

 

تدوین دکتر حمید مساعدیان

عضو کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۰۷:۵۷
حمید رضا طاهر

رشته‌کوه آند طولانی‌ترین رشته‌کوه جهان است. آند به شکل زنجیره‌ای در راستای کرانه باختری آمریکای لاتین قرار گرفته و بیش از 7 هزار کیلومتر درازا دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۴۸
حمید رضا طاهر

یه گره ی خیلی خیلی ساده برای مواقع اضطراری

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۶
حمید رضا طاهر

فصل سفرهای مرتبط با شنا فرارسیده مطالعه این چارت شاید باعث بشه در رابطه با اصول درمان غرق شدگی کمی مطالعه کنیم و جان یک فرد رو نجات بدیم . 
دوستانی که در این رابطه مطلب و یا تجربه ای دارن خوشحال میشم که زیر این عکس قرار بدن تا از تجربیاتتون ما هم استفاده کنیم . شاید روزی به درد ما هم خورد یا کسی با مطالعه مطلب شما جون ما رو نجات داد .

 

دانلود عکس بزرگتر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۵
حمید رضا طاهر