بالاتر پرواز کن

کوهنوردی ، سنگ نوردی ، دره نوردی ، دوچرخه سواری

مطالب آموزشی و اطلاع رسانی در مورد فعالیتهای کوهنوردی ، سنگ نوردی ، دره نوردی ، دوچرخه سواری

۳۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

کروکی مسیر GHM  که در جشنواره سال 89 توسط فرانسویها باز شد

تصحیح از دوست و استاد عزیزم عامر ازوجی .


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۰۷:۳۳
حمید رضا طاهر

کروکی مسیر زودیاک در ال - کاپیتان.

سختی مسیر به ترتیب مراحل صعود :

VI

5.11

A3

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۲۷
حمید رضا طاهر

در 14 آگوست 2013 استیو بیت "Steve Bate" سنگنورد نیوزلندی که تقریبا تمام بینایی خود را از دست داده، یک صعود باورنکردنی بر رویEL-CAP  داشت.

وی به همراه اندی پاتریک و آلوین جانسون دو مسیر را بر روی این دیواره صعود کرد و سپس با اینکه تنها از ده درصد بینایی خود بهره می برد مسیر زودیاک را با موفقیت به صورت انفرادی صعود نمود.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۲۴
حمید رضا طاهر

دیران کوهی در منطقه قراقروم پاکستان به ارتفاع ۷۲۶۶ متر است که هرمی شکل و در شرق راکاپوشی (۷۷۸۸ متر) قرار دارد

دیران، برای اولین بار توسط ۳ کوهنورد اتریشی در سال ۱۹۶۸صعود شد. قبل از آن تلاشهایی توسط یک کوهنورد آلمانی در سال ۱۹۵۹ و یک کوهنورد استرالیایی در سال ۱۹۶۴ انجام شده بود که منجر به صعود قله نشد

Diran is a mountain in the Karakoram range in Gilgit-Baltistan, Pakistan. This 7,266-metre (23,839 ft) pyramid shaped mountain lies to the east of Rakaposhi (7,788m).

Diran was first climbed in 1968 by three Austrians: Rainer Goeschl, Rudolph Pischinger and Hanns Schell. Earlier attempts by a German expedition in 1959 and an Australian expedition in 1964 were unsuccessful.
Wikipedia

http://adventureguide.com.pk/diran_peak.php

Hedieh

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۶:۴۰
حمید رضا طاهر

سنگنوردی ؛ چالشی در قوانین جاذبه زمین و آنتروپی

جان الیسون ، سنگنورد ، مربی ، بیمار سرطانی و بنیانگذار انجمن "سنگنوردان علیه سرطان" است .

Climbers Against Cancer یا CAC ، نام انجمنی است که او بعد از ابتلا به بیماری سرطان تاسیس کرده و حالا در عرض یک سال به یکی از معروفترین انجمن های سرطان در دنیا تبدیل شده است .

در مجمع عمومی سالیانه ی "فدراسیون بین المللی صعودهای ورزشی" ، که اول ماه مارس در پاریس تشکیل شد ، جان الیسون به عضویت افتخاری این فدراسیون در آمد . جان الیسون در این مجمع عمومی سخنرانی شاعرانه و پرشوری داشت :

"همانطور که همه می دانیم سنگنوردی ، حتی در رقابتی ترین سطح خود ، یکی از معدود ورزش هایی است که در آن قهرمانان جهان از یکدیگر حمایت و به یکدیگر کمک می کنند ....در سنگنوردی ، همه می دانیم که ما قانون جاذبه نیوتون را به چالش کشیده ایم . و حالا در اینجا ، در پاریس ، من دریافته ام که ما قانون آنتروپی را هم به چالش کشیده ایم . قانونی که بر اساس آن در یک سیستم بسته ، هر چیزی رو به اضمحلال است ....از زمانی که چیزی خلق می شود ، در معرض تباهی ، انهدام و مرگ قرار دارد . این ، واقعیت جهان فانی ما است و البته زیبایی خودش را هم دارد .

در پاریس اما ، با دیدن سنگنوردان ، مربیان و همه ی آنهایی که باما در ارتباط هستند دریافتم که در این قانون یک استثنا وجود دارد : چیزی طبیعی که متولد می شود ، رشد می کند ، کمال می یابد و پایان نمی پذیرد ! و آن ، روح انسانی است . در 13 ماه گذشته "انجمن سنگنوردان علیه سرطان" این موضوع را ثابت کرده است.

جامعه ی سنگنوردی ، این را ثابت کرده است ؛ یک بار دیگر ثابت کرده است که ما بیش از یک اصل علمی ساده هستیم . ما چیزی بیش از مجموع اجزای خود هستیم."

اواخر سال 2011 بود که تشخیص داده شد جان الیسون ، این سنگنورد پرشور انگلیسی ، مبتلا به بیماری سرطان است . اما او افسرده نشد . همه ی انرژی های خود را به کار گرفت و با کمک دوستان و همنوردانش توانست انجمن سنگنوردان علیه سرطان را تاسیس کند . این انجمن دو هدف دارد . یکی افزایش آگاهی مردم نسبت به سلامتی و سرطان ؛ دیگری کمک های مالی برای پروژه های تحقیقاتی سرطان . انجمن CAC ظرف یک سال گذشته توانسته به طروق مختلف ، از جمله فروش تی شرت های معروفش با آرم CAC مبلغ 350/000 دلار تحصیل کند و به سازمانهای تحقیقاتی در کشورهای فرانسه ، استرالیا و کانادا نیز کمک مالی نماید 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۴۸
حمید رضا طاهر

دریاچه پلیتویس، کرواسی
می‌گویند اگر دره زیبای گرند کانیون نیز از خزه‌های سبز و رنگارنگ پوشیده می‌شد و گستره بستر آن را 16 دریاچه در برمی‌گرفت و سرتاسر دیوارهایش را هزاران آبشار کوتاه و بلند می‌پوشاند، می‌توانست تا اندازه‌ای بسیار ناچیز شبیه به پارک ملی دریاچه پلیتویس در جنوب غربی کرواسی شود. دریاچه‌ای که رنگ آب آن به لطف تلفیق خارق‌العاده‌ای از ارگانیزم‌ها و مواد معدنی که از کوه‌های آلپ سرچشمه گرفته‌اند کاملاً فیروزه‌ای است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۳ ، ۰۶:۴۶
حمید رضا طاهر

دره هفت حوض

دره هفت حوض در استان خراسان رضوی واقع است. هفت حوض» منطقه ای است شامل صخره مانند ها و سنگ های صاف و صیقلی ، ۷ حوضچه طبیعی زیبا و طبیعتی بکر و زیبا بعد از عبور از ۷ حوضچه است.بعضی از ۷حوضچه ای که در این منطقه در امتداد هم قرار دارند، به اندازه یک استخر کوچک هستند. آب از حوضچه اول به حوضچه بعدی و بعدی می ریزد تا به حوضچه آخر برسد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستریکی از سرشاخه های رودخانه طرق از در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۸:۱۹
حمید رضا طاهر

دوچرخه سواری سایکل کراس

دوچرخه سواری سایکل کراس یک ورزش زمستانی است و معمولا در مسافت های کوتاه ( اغلب در مسافتی کمتر از یک مایل ) در پارک های عمومی یا در زمین های بازی انجام می شود .با اینکه در این رشته اغلب زمین گل آلود است اما دوچرخه سواری سایکل کراس ، نوعی مسابقه دوچرخه سواری بسیار مهیج را بوجود می آورد .


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۷:۴۲
حمید رضا طاهر

REVOLVER

چرخشی انقلابی یا چیزی بیشتر از یک هفت تیر 
این ابزار اولین بار سه سال پیش به بازار معرفی و عرضه شد 

کارابین REVOLVER در سه وضیعیت تولید شده (اتومات + پیچ +ساده )

در مورد این محصول صدها صفحه مطلب در سایت های گوناگون نوشته شده 
از کارایی گرفته تا زیبایی در طراحی و....
REVOLVERاز محصولات شرکت DMM
ساخت کشور ولز درجزیره انگلستان می باشد.
به خاطر کاربرد های فراوانی که دارد در میان علاقه مندان به سنگ نوردی و کوهنوردی طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده.
یکی از قابلیت های مهم این محصول نصب یک محور قابل چرخش می باشد که آن را از سایر هم نوعان خود متمایزمی سازد .
REVOLVERاز آلیاژ آلومینیوم فوق سبک و سخت با کد 7075DXمی باشد.
محور چرخش آن ازآلیاژ آلومینیوم 
شفت داخل محور چرخشی از فولاد 
به همین خاطر آن را از جمله ایمن ترین کارابین های موجود دربازار به حساب می آورند.
از REVOLVER می توان درکنارابزار های دو طنابه مثل REVERSO
می توان استفاده کرد .
در ابزار های میانی مثل QUICK DRAW
در سیستم های بالا کشی PULLY SYSTEM 
در سیستم WORK AT HEIGHT 

و از همه مهمتر در تیم های نجات RESCUE TEAM

وزن50g
تحمل بار در حالت دهانه بسته : 24kn
تحمل باردر حالت دهانه باز:9kn
تحمل بار در محور چرخنده:7kn

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۴:۰۱
حمید رضا طاهر

دریاچه چورت (میانشه) 

دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار داره. اگه از تاریخ این دریاچه بخواهید بدانید، باید بگم که چورت در سال 1320 بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار داره، بوجود آمده.

وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتاره و محلی ها به آن، دریاچه میانشه هم می گویند اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به این نام خوانده میشه. 

زمانی که آب دریاچه پایین می آید، باقیمانده درخت هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند پدیدار می شود و منظره زیبایی را ایجاد می کند که شاید در کمتر نقطه ای از ایران دیده باشید. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۴۰
حمید رضا طاهر