بالاتر پرواز کن

کوهنوردی ، سنگ نوردی ، دره نوردی ، دوچرخه سواری

مطالب آموزشی و اطلاع رسانی در مورد فعالیتهای کوهنوردی ، سنگ نوردی ، دره نوردی ، دوچرخه سواری

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۲ ، ۰۸:۵۷
حمید رضا طاهر

گزارش شناسایی و گشایش کامل دره عروس (عروس دکته کر)

توصیف مختصری از منطقه :

دره عروس (عروس دکته کر)  که نام محلی آن در میان بومیان منطقه می باشد در منطقه سوادکوه و در ارتفاع 1400 متری کوه عباسعلی (2400متر) ، مابین روستاهای  ارژنگ رودبار  و  کمرپشت  قرار گرفته است. در مسیر رسیدن به این دره می توانید در یک نگاه سرسبزی دامنه ها ، صلابت دیواره های اطراف دره و استواری غار – قلعه های تاریخی اسپهبد خورشید و قله های منطقه سوادکوه را مشاهده کنید.

از سال های قبل با راهنمایی آقای محسن اسدی از پیشکسوتان کوهنوردی استان مازندران متوجه وجود چند آبشار در ارتفاعات بین روستای ارژنگ رودبار و کمرپشت شده بودیم که متاسفانه با تصور اینکه این دره در دامنه قله عباسعلی که از پرترددترین مسیرهای کوهنوردی منطقه سوادکوه می باشد و با پرس و جو از بومیان منطقه با تصور اینکه تعداد آبشارها کم و ارتفاع زیادی ندارند از شناسایی دره در آن سالها پرهیز کردیم.

این تصور غلط تا زمان گشایش دیواره های آن منطقه ادامه داشت که در پی برنامه های گشایش دیواره و با راهنمای های دوباره دوستان خوبمان آقای مهدی آقاجانی و آرمان زارعی تصمیم گرفتیم شناسای اولیه را در منطقه اهم از دره و دیواره انجام دهیم.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۲ ، ۰۸:۲۸
حمید رضا طاهر

برگزاری دوره آموزشی ماساژ ورزشی آقایان و بانوان

انجمن پزشکی کوهستان ایران: کمیته آموزش فدراسیون پزشکی ورزشی با همکاری کمیته توانبخشی این فدراسیون در هفته های آینده دوره آموزشی ماساژ ورزشی به صورت جداگانه برای آقایان و بانوان برگزار می کند.فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه برنامه های آموزشی خود قصد دارد بیست و ششمین دوره ماساژ ورزشی بانوان و بیست و هفتمین دوره ماساژ ورزشی آقایان را در محل فدراسیون برگزار کند.

  اطلاعات تکمیلی پیرامون این دو دوره آموزشی طی روزهای آینده از طریق سایت خبری فدراسیون اعلام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۲ ، ۱۳:۰۹
حمید رضا طاهر

مرز شجاعت یا حماقت

بعضی مواقع برای ماجراجویان طبیعت (از جمله کوهنوردان) مرز مشخصی بین شجاعت و حماقت وجود ندارد.

برای عضویت در جذابترین گروه یاهو کلیک کنید

برای عضویت در جذابترین گروه یاهو کلیک کنید

برای عضویت در جذابترین گروه یاهو کلیک کنید

برای عضویت در جذابترین گروه یاهو کلیک کنید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۸:۰۴
حمید رضا طاهر

خط تلفن ۱۱۲ شماره اضطراری و بین المللی سازمان امداد و نجات شد


انجمن پزشکی کوهستان ایران: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد، خط تلفن ۱۱۲ شماره اضطراری و بین المللی سازمان امداد و نجات شد.

محمود مظفر افزود:‌از آنجایی که چندی پیش سازمان تنظیم مقررات رادیویی به جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که شماره ۱۴۷ باید به ارقام دیگر تغییر کند، با پیگیری انجام شده از سوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، خط اضطراری و بین‌المللی ۱۱۲ از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به جمعیت هلال احمر واگذار شد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با واگذاری شماره ۱۱۲ به عنوان شماره ندای امداد جمعیت هلال‌احمر از ماه آینده این شماره اضطراری و بین المللی جایگزین شماره ۱۴۷ خواهد شد.
به گفته مظفر تماس با خط تلفن ۱۱۲رایگان است و تمامی هموطنان می‌توانند در صورت بروز حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت از ماه آینده به جای گرفتن شماره تلفن ۱۴۷با شماره تلفن۱۱۲ شماره اضطراری و بین المللی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

منبع : سایت سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران و با تشکر از وبلاگ آلپ تبریز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۷:۵۷
حمید رضا طاهر

جوشش «آدرنالین» در دره‌های «کمجل»!

بنا بر اطلاعیه‌ی منتشره؛ جمعه ۱۴ تیرماه یکی از بزرگترین رخدادهای ماجراجویانه در ایران برگزار می‌‌شود!

برند «کوئیک‌سیلور» برای نخستین بار در ایران همه را به شرکت در این برنامه دعوت کرده است ... «صدرا شریعتمداری» طراح کمپین‌های خلاقانه اینبار پس از برنامه پخش زنده «فرمول یک» در کنار تیم ماجراجوی خود «آدرنالین» را در دره‌های «کمجل» جرا می کند.

دره‌های «کمجل» یکی از بکرترین نقاط طبیعی در ایران می باشد، وجود بیش از سی آبشار در دل کوه‌های سر به فلک کشیده، محلی‌ست مناسب برای این برنامه هیجان انگیز ... در قرعه کشی انجام گرفته ۵ برنده خوش شانس به قید قرعه به این برنامه راه می‌یابند ... در کنار این ۵برنده ۵ مربی برجسته Extreme نیز در طی یکماه به آموزش این برندگان در باشگاه "رویال اکسیژن"خواهند پرداخت.

در تاریخ 17 مردادماه تیمی چهارده نفره به دره‌های وحشی «کمجل» وارد خواهند شد ... از تمامی مراحل این برنامه ، فیلم مستندی با همکاری برجسته‌ترین فیلم سازان ایرانی تهیه خواهد شد که در شهریور ماه در سینما تِک "قلهک" و "برج میلاد"به صورت Full HD به نمایش گذاشته خواهد شد.

ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر در:  www.adventurers.ir

منبع:http://www.koohnevesht.blogfa.com/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۷:۵۱
حمید رضا طاهر

«محیط زیست» در خدمت «کاپیتالیسم»!
«هتل–غار» ۳۴۵ میلیون پوندی در دل کوهستان!

دو «هتل–غار» ۱۹ طبقه قرار است در دل کوهستان «تیانمنشان» با هزینه ۳۴۵ میلیون پوند ساخته شود.

هتل ۵ ستاره در عمق ۱۰۰ متری دلِ کوه با چشم انداز دریاچه و سایر امکانات، توسط کمپانی «آتکینز» انگلیس ساخته خواهد شد.

هتل «شیمائو» در دل غار ساخته می‌شود واز لحاظ معماری به شدت مدرن و تا سال ۲۰۱۵ به عنوان مجموعه تفریحی - سرگرمی تکمیل می‌شود.

قرار است شبی ۲۰۰ پوند پول اجاره اتاق‌های این هتل باشد.

منبع: http://www.koohnevesht.blogfa.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۷:۵۰
حمید رضا طاهر

والندا پادشاه بند بازان

یک آمریکایی ۳۴ ساله به نام «والندا» که به "پادشاه بندبازان" شهرت دارد، بدون طناب ایمنی و فقط با چوب موازنه، ۴۰۰ متر طول دره «گراند کانیون» را بر روی یک طناب فلزی پنج سانتی‌متری و در ارتفاع ۴۳۰ متری، در مدت ۲۲ دقیقه طی کرد.

شبکه «دیسکاوری» گذر «والندا» را با ده ثانیه تاخیر پخش کرد ... تأخیر برای این بود که در صورت سقوط تصاویر آن از تلویزیون پخش نشود! ...  ۵/۱ میلیون نفر بیننده، شاهد کار بی‌سابقه «والندا» بودند.

 

 او با شکم خالی این عملیات را انجام داد چون سکسکه می‌توانست به قیمت جانش تمام شود!

منبع:http://www.koohnevesht.blogfa.com/



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۷:۴۷
حمید رضا طاهر

منبع:http://neshate-koohestan.blogfa.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۷:۴۱
حمید رضا طاهر